10 برند برتر سخت‌افزاری

2 05 2009

11 ارديبهشت 1388 – بنا به تحقيق انجام شده توسط مرکز آناليز بازار «فايننس» که وظيفه بررسي ارزش‌گذاري برند‌ها را دارد، برندهاي سخت افزاري و سروري 40 درصد از ارزش خود را نسبت به سال گذشته از دست داده‌اند.

لاوانا – بنا‌بر اين گزارش، برند NEC يکي از 5 برند ژاپني موجود در ليست، با ارزش 3/4 ميليارد دلار در جايگاه آخر يعني دهم قرار دارد. برندي که بخشي از گروه بزرگ سوميتومو است که فعاليت‌هاي زيادي در زمينه‌هاي IT و تلفن همراه داشته است.

برند ژاپني Fujitsu که با مشارکت با Siemens نام يک برند نيمه آلماني را نيز يدک مي‌کشد، به تازگي تمرکز زيادي در بازار سرور‌ها دارد و با ارزش 4/4 ميليارد دلار جايگاه نهم را از آن خود کرده است.

Philips برندي که در بازار لوازم الکترونيکي مصرفي فعاليت گسترده‌اي دارد و در بازار IT به خصوص لوازم مراقبت‌هاي بهداشتي، درماني (Health Care) نيز بازار را در تسخير دارد، جايگاه هشتم را با ارزشي بالغ بر 6/5 ميليارد دلار کسب كرده است.

به گزارش کامپيوتينگ، ژاپني شناخته شده بعدي اين ليست برندي نيست جز Panasonic که در سال گذشته در يک معامله بزرگ برند Sanyo را با ارزشي برابر با 9 ميليارد دلار خريداري کرد! مجموعه‌اي بزرگ از محصولات را در اين برند مي‌توان ذکر کرد، از دوربين ديجيتال تا مايکروفر و لوازم برقي بهداشتي مردانه و زنانه و حتي سيستم‌هاي حرفه‌اي عظيم همانند POS‌ها و سيستم‌هاي هوشمند و امنيتي.

بنا‌بر اين گزارش ارزش Panasonic برابر با 8/5 ميليارد دلار بوده و جايگاهي بهتر از هفتمي براي اين برند وجود ندارد.

برندي که علاوه بر فعاليت در گستره بزرگي از محصولات مصرفي و حرفه‌اي IT در تجهيزات صنعتي نيز فعاليت خوبي دارد Toshiba است که سال گذشته فناوري محبوبش (HD DVD) مغلوب روابط و قدرت Sony شد و شکست را پذيرفت. ارزش Toshiba برابر 8/6 ميليارد دلار برآورد شده و در رتبه ششم ليست قرار گرفته است.

برند آمريکايي Dell هر چند هميشه ما را به ياد رايانه‌هاي از پيش آماده مي‌اندازد، اما نبايد ديگر محصولات آن مانند پرينتر، نوت بوک، نرم افزار، سرور و سويچ‌هايش را فراموش کرد. همچنين اين برند تلويزيون‌هاي HD را در سبد محصولات خود دارد که کارخانه‌هاي ديگري برايش توليد مي‌کنند.Dell که مقام دوم را در بازار رايانه‌هاي از پيش آماده بعد از HP در اختيار دارد جايگاه پنجم را با ارزش 2/8 ميليارد دلار کسب کرده است.

برندي که نامش خود باعث جلب خريدار مي‌شود، چه قصد خريد لوازم الکترونيک مصرفي داشته باشيد، چه قطعات رايانه، چه کنسول‌هاي بازي و غيره، غول ژاپني، Sony است که در بسياري از بازار‌ها محبوب‌ترين نام تجاري است. مدير عاملSony در نظر دارد تمرکز شديدي در سيستم‌هاي سه بعدي، تلويزيون، ويديو پروژکتور و همچنين ايجاد ارتباطات آنلاين در بين محصولات خود داشته باشد. Sony رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

برندي که علاوه بر محصولات الکترونيکي و رايانه‌اي در بسياري ديگر از زمينه‌هاي هنري، فرهنگي و تحقيقاتي فعاليت دارد و يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان فناوري است:, Discman, D8, … Betamax, MiniDisc, MMCD, Atrac, Memory Stick, SD, Blu-Ray, Cassette-Corder و نام‌هاي تجاري بسيار زياد ديگر. برندي که با شراکت با برند سوئدي Ericsson توانست سهم بسيار خوبي را در بازار تلفن همراه به دست آورد.

ارزش برند Sony برابر با 6/11 ميليارد دلار است.

يک سيب که به دليل طراحي‌هاي شيک و مدرنش هميشه پيشرو بوده است چه در نرم‌افزار چه سخت افزار، Apple.

امروزه آن را با استيو جابز هم مي‌توان شناخت. يعني اگر جابز مريض شود سهام افت مي‌کند و برعکس. محصولات Apple هميشه منحصر به فرد و خاص بوده و در اصل نقش يک مسير دهنده به بازار IT را نيز بازي مي‌کند و با محصولاتي چون ipod و iphone بازار را دگرگون مي‌کند. همين چند روز پيش يک ميليارد دانلود براي استفاده توسط همين محصولات از سايت App store در کمتر از 10 ماه انجام شد.

داشتن رايانه، سيستم‌عامل و غيره يک خانواده براي Apple درست كرده است که با نام Mac مي‌شناسيم.

Apple در حالي در جايگاه سوم قرار دارد که ارزش برندش 6/13 ميليارد برآورد شده است.

اما از يک برند پرينتر کوچک به يک غول بزرگ در محصولات رايانه‌اي تبديل شدن تنها کار HP مي‌تواند باشد و بس.

از محصولاتي چون رايانه، نوت بوک تا محصولات فوق تخصصي در سيستم‌هاي شبکه. علاوه بر داشتن حجم وسيعي از محصولات و بازار قطعات IT با خريد سال گذشته خود يعني شرکت خدماتي EDS به ارزش 9/13 ميليارد دلار، در نظر دارد به گسترش خدمات و سرويس‌هاي تجاري خود در محصولات سخت افزاري بپردازد.

ارزش دومين برند بازار سخت افزار 8/23 ميليارد دلار برآورد شده است.

غول آبي صدر جدول را در اختيار دارد، IBM برندي که همه را ياد رايانه مي‌اندازد، برندي که در 2004 بخش رايانه و لپ‌تاپ خود را به يک شرکت چيني با نام Lenovo فروخت.

برندي که در سال 2007 رتبه دوم را در ليست بزرگ‌ترين شرکت‌هاي نرم‌افزاري در اختيار داشت.

امروزه سيستم‌هاي اين شرکت استانداردي براي سازندگان بزرگ جهاني شناخته مي‌شود. محصولات اين شرکت محصولاتي با کيفيت بالا براي تمامي استفاده کنندگان رايانه در جهان شناخته شده‌ است. IBM نقطه آغاز در فناوري رايانه است. در سال 2007 غول آبي طرحي را اعلام کرد که به موجب آن سالانه يک ميليارد دلار جهت ارتقاي سطح بازده‌اي و مصرف انرژي در فعاليت‌هاي تجاريش هزينه مي‌کند.

آي بي ام همچون قلب تپنده‌اي در بسياري از محصولات شرکت‌هاي ديگر در حال فعاليت است. مثلا ريزپردازنده‌هاي به کار رفته در کنسول‌هاي بازي Xbox360, PlayStation, Nintendo و غيره نمونه کوچکي از اين حضور است.

IBM بيش‌ترين تعداد حق امتياز (patent) ثبت شده در بين شرکت‌هاي آمريکايي و هشت لابراتوار بزرگ تحقيقاتي را در سراسر جهان دارد.

IBM بزرگ‌ترين شرکت رايانه‌اي در سراسر دنيا با داشتن 388 هزار نفر نيروي کار و ارزشي برابر با 5/31 ميليارد دلار برترين برند سخت افزار در جهان است.

منبع:www.khodkar.com

Advertisements

کارها

Information

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s




%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: